Прочетен: 2181 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 20.10.2011 02:24
СИТУАЦИОННА МЪРФОЛОГИЯ
Закон на Дрейзън за възмездието:
Времето, необходимо за възстановяване на ситуацията, е обратно пропорци-
онално на времето за разрушаването й.
Пример 1:
Времето за залепване на една ваза е значително по-дълго от времето за
счупването й.
Пример 2:
Необходимо е много повече време да намерите 10 лева, отколкото да ги за-
губите.
Закон на закусвалнята:
Ястието, което е най-вкусно, се взема от човека преди вас.
Принцип на опашката:
Колкото по-дълго чакате, толкова по-голяма е вероятността да сте заста-
нали на грешна опашка.
Закон на Витен:
Един час след като сте изрязали ноктите си ще изпитате остра нужда от
тях.
Закон на Хачисън:
Когато една ситуация изисква непрестанно внимание, то тя ще се случи в
момент на разсейване.
Закон на Джоунс за зоопаркове и музеи:
Пред най-интересния обект няма табела.
Закон на Джоунс за публикуването:
Някои грешки остават винаги незабелязани, докато книгата е под печат.
Следствие на Блок:
Първата страница, която авторът отвори, след като получи новоизлязлата
си книга, съдържа най-гадната грешка.
Закони на фотографията
1. Най-интересният момент се случва веднага след като е изщракана и пос-
ледната поза.
2. Останалите интересни обекти са фотографирани със забравена капачка на
обектива.
3. Случайно оцелялата интересна поза се унищожава от някой, който нахлу-
ва във фотолабораторията и осветява филма.
Закон на Дедера:
В триетажно здание, обслужвано от асансъор, в 9 от 10 случая на повиква-
не той ще е на друг етаж.
Закон на сър Уолтър:
Тенденцията цигареният дим да се насочи към някого е право пропорцонална
алергията му към дима.
Закон на Роджърс:
Когато стюардесата започне да налива кафето, самолетът навлиза във въз-
душни ями.
Обяснение на Дейвис за закона на Роджърс:
Наливането на кафе в самолет предизвиква турболенция.
Принцип на основния багаж:
На която и лента да чакате, багажът ви ще се появи някъде другаде.
ДИЗАЙНОЛОГИЯ
Закон на Клипщайн за спецификацията:
При спецификациите законът на Мърфи превъзхожда закона на Ом.
Първи закон за преразглеждането:
Информацията за корекцията на дадено изделие ще достигне до конструктора
едва след като всичко е готово.
Следствие:
В такъв случай имаме на разположение два варианта - правилен и грешен,
но е по-разумно да изберем грешния с цел да избегнем ново преразглеждане.
Втори закон на преразглеждането:
Колкото по-невинна изглежда модификацията, толкова повече нараства ней-
ното влияние в бъдеще.
Трети закон на преразглеждането:
Ако изделието е пред завършване и действителните размери са получени, а
никога не оправдават предвижданията, винаги е по-просто да се започне отна-
чало.
Закони за планираното объркване:
1. Детайлът, който доставчикът е пропуснал да изпрати, спира 75% от ра-
ботата. В 50% от случаите въпросният детайл въобще не се произвежда.
2. Доставки с камион, които обикновено отнемат един ден, ще изискват пет
дни, докато чакате за камиона.
3. След като прибавите 2 седмици към графика за непредвидени закъснения,
добавете още 2 за закъснения които, не предвиждат предвидените.
Уравнения на Снафу:
1. Когато имаме задача с "N" уравнения, винаги имаме "N+1" неизвестни
2. Този вид информация, който е най-необходим, ще се намери най-трудно
3. След като сте изчерпали всички възможности, ще се намери просто и
очевидно решение, лесно забележимо от всеки.
4. Лошото идва на вълни.
5. Постоянно има вълнение.
Константа на Скинър:
Това е величината, която след като се умножи, раздели, прибави или изва-
ди от получения отговор, ще ви даде верния резултат.
Закон на Микш:
Ако един конец има един край, то той ще има и друг.
Закони за компютърното програмиране:
1. Програма, която работи, е остаряла.
2. Всяка програма струва повече и отнема повече време, отколкото си мис-
лим.
3. Ако програмата е полезна, като правило трябва да се измени.
4. Ако програмата е безполезна, обикновено се документира.
5. Всяка програма ще се разраства, докато заеме цялата налична памет
6. Стойността на програмата е пропорционална на избълваната от печатащо-
то устройство хартия.
7. Сложността на програмата нараства до тогава, докато надхвърли възмож-
ностите на програмиста.
Постулати за програмиране на Трутман:
1. Докато една програма не е работила поне 6 месеца, не могат да се от-
крият най-опасните грешки.
2. Контролните карти за работа, които сякаш не могат да се поставят в
неподходящ ред, всъщност могат.
3. Ако входният редактор е проектиран да отхвърля погрешно въвежданне,
някой върховен глупак ще открие начин, чрез който грешките да преминат.
4. Грубостта е езикът, който всички програмисти разбират най-добре.
Закони на Глиб за надеждност:
1. Компютрите са ненадеждни, но хората - още повече.
2. Всяка система, която зависи от надеждността на човека, е ненадеждна.
3. Нерегистрираните грешки за разлика от регистрираните са безкрайни по
количество.
4. Инвестициите за надеждност ще растат до тогава, докато надхвърлят ве-
роятната цена на грешките.
Закони за проектирането съгласно Голъб:
1. Замъглените цели на проекта се използват, за да се излезе от неудобно
то положение, когато се дава отчет за разходите.
2. Небрежно изработеният проект отнема 3 пъти повече време от предвиде-
ното за приключване; грижливо изработеният проект отнема само 2 пъти повече
от предния.
3. С течение на времето усилията, необходими за корекция на плана, на-
растват в геометрична прогресия.
4. Проектантските групи ненавиждат процедурата по отчитане развитието на
работата, защото по този начин най-ярко се демонстрира липсата на прогрес.
Принцип на Шоу:
Постройте система, която дори и глупакът може да ползва, и само той ще
желае да я използва.
МЪРФОТЕХНИКА
Принцип на IВМ:
Машините трябва да работят! Хората трябва да мислят!
Закон за селективната гравитация:
Всеки изтърван предмет пада така, че да причини максимални щети.
Следствие на Клипщайн:
Шансът филията с масло да падне с намазаната страна върху килима е право
пропорционален на стойността на килима.
Закон за перверзността на природата:
Никога не знаем коя страна на филията да намажем.
Следствие на Дженинг:
Най-скъпата част е онази, която се счупва.
Закон на Шпринкл:
Нещата винаги падат под прав ъгъл.
Закон на Антъни за работилницата:
Всеки инструмент, след като падне, ще се изтърколи в най-трудно достъп-
ния ъгъл.
Следствие:
По пътя той ще удари първо вашата обувка.
Принцип на резервните части:
Възможността за откриване на малки части, паднали от тезгяха, е пропор-
ционална на размера на детайла и обратно пропорционална на значението му за
приключване на ремонтната работа.
Закон на Павел:
Нищо не е в състояние да падне под пода.
Първи закон на Джонсън:
Приборите винаги се повреждат в най-неподходящото време.
Закон за досадата:
Веднага след като приберем един инструмент на мястото му с мисълта, че
вече сме приключили работата си с него, той отново ни става нужен.
Закон на Уотсън:
Надеждността на оборудването е обратно пропорционална на броя на обслуж-
ващия персонал и на неговата квалификация.
Втори закон на Вишовски:
Всичко може да се накара да работи, ако безделничите достатачно дълго
време с него.
Закон на Сатингер:
Всяко нещо работи по-добре, след като се включи.
Закон на Лоури:
Ако се заклини - насилете го!
Ако се счупи - значи е време да се смени.
Закон на Шмид:
Ако бърникате нещо дълго време, то ще се развали.
Закон на Антъни за насилието:
Не го насилвайте - вземете по-голям чук.
Аксиома на Кан:
След като всичко се повреди - четете инструкциите.
Постулат на Хорнер за петте удара:
Опитът е право пропорционален на потрошеното оборудване.
Принцип, касаещ многофункционалните устройства:
Колкото по-малко действия извършва едно устройство, толкова по-точно ще
работи.
Закон на Купър:
Всяка машина може да издържи още малко.
Закон на Дженкинсън:
Все някога машината ще спре.
ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА МЪРФИСТИКА:
Първи закон на Гордън:
Ако един изследователски проект няма никаква стойност, то не си струва
да се работи по него.
Закон на Мърфи за изследванията:
Достатъчно изследвания ще се стремят да подкрепят вашата теория.
Закон на Майер:
Ако фактите не подкрепят теорията, те трябва да се изхвърлят.
Следствия:
1. Колкото е по-обширна теорията, толкова по-добре.
2. Един експеримент е сполучлив, ако в интерес на теорията сме игнорира-
ли само половината от наблюденията.
Препоръка:
Ако един екперимент е сполучлив, не го повтаряйте.
Закон на Уйлямс и Холанд:
Всичко може да се докаже със статистика, ако са събрани достатъчно данни
Теория на Едингтън:
Броят на хипотезите, обясняващи дадено явление, е обратно пропорционален
на наличните познания.
Закон на Пиър:
Решението на проблема изменя неговата същност.
Закон на Харвард:
При най-строго контролирани условия на налягане, температура, влажност и
др., опитните образци се държат по най-проклетия и недоказуем начин.
Закон за анализите:
След мъчителни анализи на един образец винаги ви се заявява, че изпол-
званият метод е грешен и не може да се използва за решение на проблема.
Правило за точност:
Когато работите върху решението на даден проблем винаги е полезно да
знаете отговора.
Закон на Йънг:
Всички големи открития са направени по погрешка.
Следствие:
Колкото е по-голямо финансирането, толкова по дълго могат да се правят
грешки.
Закон на Хоар за големите проблеми:
Във всеки голям проблем има един малък, който се бори да излезе на бял
свят.
Закон на Фет:
Никога не повтаряйте успешен експеримент.
Първи закон на Вишовски:
Нито един експеримент не е възпроизводим.
Фактор на безполезност:
Няма експеримент, който да е пълен провал. Той винаги може да се дава
като отрицателен пример.
Закон на мистър Купър:
Ако в техническия текст не можете да разберете някоя дума, прескочете я,
това няма да се отрази на смисъла.
Закон на Паркинсън за "медицинските" изследвания:
Успешните изследвания поглъщат най-големите дотации, което прави следва-
щите изследвания невъзможни.
Шести закон на Паркинсън:
Прогресът в науката е обратно пропорционален на броя на публикациите.
Принцип на цялостната картина:
Учените-изследователи са така впримчени в техните тясно специализирани
интереси, че не могат да видят цялостната картина на каквото и да е, вклю-
чително и на собствените си изследвания.
Следствие:
Директорът на изследването трябва да знае колкото се може по-малко за
обекта на изследването, който той ръководи.
Закон на Бруки:
Тъкмо когато системата стане изцяло определена, някъкъв проклет глупак
открива нещо, което или я унищожава, или я раздува до неузнаваемост.
Закон на Кемпбел:
Природата ненавижда глупавите експерименти.
Закон на Мескимен:
Никога не стига времето, за да се свърши нещо правилно, но винаги има
достатъчно време то да бъде възпрепятствано.
ВИСОКО РАЗВИТА ИЗСЛЕДОВАТЕЛСКА МЪРФОЛОГИЯ
Първи закон на лабораторната дейност:
Горещите колби изглеждат по същия начин като студените. Когато не знаете
какво да правите, вършете го внимателно.
Осмо правило на Финейгъл:
Колективната работа е благодат. Тя ви позволява да обвините някой друг.
Кредото на Финейгъл:
Истината е в науката. Не се заблуждавайте от фактите.
Леснодостъпно ръководство за съвременната наука:
Ако нещо е зелено и се извива - то е билогия.
Ако вони - е химия.
Ако не работи - е физика.
Закон на Мюнг:
Нищо не импулсира така добре откритията, както липсата на контрол.
Закон на Лерман за техниката:
Никога не разполагате с достатъчно пари и време.
Втори постулат на Тъмб:
Лесноразбираемата и полезна лъжа е за предпочитане пред сложната и непъл
на истина.
Първи закон на Джоунз:
Който е направил значително откритие в дадена област и стои в нея доста-
тъчно дълго време, започва да спира прогреса право пропорционално на първо-
началния си принос.
Правило на Перман към аксиомата на Робъртс:
Грешките на един са данни за друг.
Пети закон на надеждността:
Да се греши е човешко, но за цялостното объркване на нещата е необходим
компютър.
Трети закон на Гретор:
Компютърната програма прави каквото сте и казали, а не каквото искате от
нея.
Първа компютърна аксиома на Лео Брайзър:
Когато вкарате програма в паметта, запомнете къде сте я въвели.