Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.10.2011 02:26 - Мърфология 3 (последна част)
Автор: abramelin Категория: Забавление   
Прочетен: 2687 Коментари: 1 Гласове:
4



ЙЕРАРХОЛОГИЯ

 

Закон на Хелер:

 

Първият мит за ръководенето е, че то съществува.

 

Следствие на Джонсън:

 

Никой реално не знае къде какво става в една организация.

 

 

Принцип на Питър:

 

В една йерархична система всеки служител се стреми да се издигне на ни-

вото на собствената си некомпетентност.

 

Следствия:

 

1. С течение на времето всеки пост се заема от служител, който е най -

малко подходящ за него.

2. Работата се извършва от онези служители, които още не са достигнали

своето ниво на некомпетентност.

 

Инверсията на Питър:

 

Учрежденските порядки се оценяват много по-високо от ефективната работа.

 

Скритият постулат на Питър съгласно Родин:

 

Всеки служител започва на нивото си на компетентност.

 

Наблюдение на Питър:

 

Свръхкомпетентността е по-нежелателна от некомпетентността.

 

Закон за еволюцията на Питър:

 

Компетентността винаги съдържа семената на некомпетентността.

 

 

Правило на Питър за творческата некомпетентност:

 

За да можете да си вършите необезпокоявано своята работа, създавайте

впечатлението, че вече сте достигнали нивото си на некомпетентност.

 

Теорема на Питър:

 

Некомпетеност + некомпетентност = некомпетентност

 

Закон на Питър за заместването:

 

Грижете се за къртичите дупки, планините сами ще се грижат за себе си.

 

 

Прогнозата на Питър:

 

Отделете достатъчно време, за да потвърдите нуждата от нещо, и тя ще из-

чезне.

 

Максима на Питър:

 

Грам въображение е по ценен от килограм изпълнение.

 

Закон на Годин:

 

Мащабите на некомпетентност са право пропорционални на заемания пост.

 

Правило на Фриман:

 

Обстоятелствата могат да принудят некомпетентен да стане компетентен по-

не по нещо.

 

Аксиома на Вейл:

 

Във всяко човешко начинание работата сама търси най-ниското ниво на

йерархията.

 

Трети закон на Паркинсън:

 

Количеството хора в даден работен колектив се стреми да расте, независи-

мо от количеството извършена работа.

 

Пети закон на Паркинсън:

 

Ако има някъкъв начин да се забави дадено решение, опитната бюрокрация

ще го намери.

 

Аксиома на Паркинсън:

 

Началникът желае да размножава подчинените си, а не съперниците си.

 

Закон на Корнели:

 

По-изгодно е да се назначат на работа онези, които най-малко умеят да я

вършат.

 

Закон на Зимурги за доброволната работа:

 

Хората са винаги ентусиазирани да работят в минало време.

 

Закон на комуникациите:

 

Неизбежният резултат от подробните и разширани взаимоотношения между раз

личните нива на йерархията е огромното разрастване на неразбирателството.

 

Закон на Доу:

 

В една йерархия колкото е по-високо нивото, толкова е по-неясна предста-

вата за действителното състояние на нещата.

 

Закон на Озер:

 

За човек, който е на върха на организацията, съществува тенденция да пре

карва цялото си време в съвещания и подписване на документи.

 

Закон на Банцел:

 

Да се преброят нещата е опасно във всички случаи, дори когато това води

до ефективност.

 

Десет правила на Спарк за ръководителя:

 

1. Стремете се да изглеждате изключително импозантен.

2. Необходимо е да бъдете забелязан е компания с големи началници.

3. Говорете авторитетно, тълкувайте само очевидни и доказани факти.

4. Не се обвързвайте с аргументи, но ако ви "натискат" задайте несъщест-

вен въпрос и се усмихнете задоволително, докато вашият опонент осъзнае как-

во става - след това бързо сменете темата.

5. Слушайте внимателно когато другите дискутират проблема. Втурнете се с

банално изявление и ги погребете с него.

6. Ако подчинен ви задава въпрос по същество, погледнете към него, сякаш

се е самозабравил, и когато той сведе поглед, перефразирайте въпроса, и го

отправете обратно към него. (принцип на бумеранга)

7. Получете ли "перспективна" задача пазете я от погледите на подчинени-

те.

8. Разхождайте се с бърза крачка, когато сте извън кабинета си, така под

чинените ви няма да ви отегчават с въпроси.

9. Винаги затваряйте вратата след себе си. Това създава впечатление у по

сетителите, че провеждате важно съвещание.

10. Давайте всички разпореждания устно Не пишете нищо, което по-късно ня-

ма да е във ваша полза.

 

Истини за ръководенето:

 

1. Мислете преди да действате - това не са ваши пари.

2. Доброто ръководство се изразява в една велика идея.

3. Нито едно длъжностно лице не хаби енергия да доказва, че греши.

4. Ако за изясняването на проблема са необходими сложни пресмятания, не

ги правете, все едно ще сгрешите.

 

Първи закон на Джей за ръководителя:

 

Промяната на нещата е главна задача на ръководителя - и то преди някой

друг да е успял да ги утвърди.

 

Дилемата на работника:

 

1. Независимо колко се работи, то никога не е достатъчно.

2. Това, което не е направено, е винаги по-важно от онова, което е напра

вено.

 

Максима на Маг:

 

Тези, които имат - вземат.

 

Втора максима на Маг:

 

Глупак на висок пост е като човек на висок планински връх - всичко му

изглежда дребно, а за всички останали той е величина.

 

Закон на Менкън:

 

Тези, които могат - правят.

Тези, които не могат - поучават.

 

Допълнение на Мартин:

 

Тези, които не могат да поучават - администрират.

 

Аксиома на армията:

 

Всяка заповед, която може и да не се разбере, не се разбира.

 

Закон на Джоунс:

 

Човетът, който се усмихва, когато нещата се влошават, е сигурен, че за

това ще набедят някой друг.

 

Първи закон на социалната икономика:

 

В йерархическата система заплащането на дадена работа е обратно пропор-

ционално на трудността й.

 

Оплакване на Харис:

 

Всички способни хора си отидоха.

 

Закон на Пат:

 

В администрацията доминират два типа хора:

1. Тези, които разбират, че не могат да ръководят;

2. Онези, които ръководят онова, което не разбират.

 

Постулат на Паркинс:

 

Колкото са по-големи шефовете, толкова по-силно удрят.

 

Постулат на Харисън:

 

За всяко действие има права и обратна критика.

 

Правило на Роджърс:

 

Разрешаването на един проект може да се гарантира само ако кой от начал-

ниците не може да бъде обвинен в случай на неуспех, но при случай на успех

всеки от тях може да натрупа актив.

 

Бюрократична хипотеза на Молисън:

 

Ако една идея прескочи бюрократичната бариера и се реализира, то тя е би

ла безсмислена.

 

Закон на Кондей:

 

Във всяка организация има поне един, който знае какво става. Той трябва

да бъде изгонен!

 

Закон на Стюарт за противадействието:

 

По-лесно е да получите прошка, отколкото разрешение.

 

Теория на Лохтус за кадровия подбор:

 

Кадровият подбор е триумф на надеждата над опита.

 

Пети закон на Лохтус за ръководството:

 

Повечето хора се ръководят от документи, като нито знаят кой ги е напи-

сал, нито какво в същност означават.

 

Първо правило за малоценност на началника:

 

Не допускайте началниците ви да разберат, че сте по-добри от тях.

 

Закон на Унстлър:

 

Никога не можете да разберете кой е прав, но винаги разбирате кой е на

власт.

 

Закон на Спенсър за данните:

 

1. Всеки може да вземе решение, след като разполага с достатъчно факти

2. Добрият ръководител може да вземе решение без факти.

3. Съвършеният ръководител може да ръководи съвършено некомпетентно.





Гласувай:
4



Следващ постинг
Предишен постинг

1. liliyanaandreeva - Да!
20.10.2011 16:40
Добрият началник не пречи на подчинените си да работят!
Ако работата е спешна - някой друг ще я свърши! Ако не я свърши - не е била спешна!
Защо да е просто, като може да е сложно?
Не оставяй днешната работа за утре ако може да я свършиш и вдруги ден!
Хайде да ходим да работите!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: abramelin
Категория: Забавление
Прочетен: 120882
Постинги: 35
Коментари: 66
Гласове: 244
Архив